Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför anlitar Naturskyddsföreningens kansli i Stockholm ett callcenter för medlemskontakt?

De senaste veckorna har jag haft många inkommande/missade samtal från ett 08-nummer. När jag väl svarar är uppringaren en person vid ett callcenter som från ett manus läser upp för mig vad Naturskyddsföreningen står för och jobbar med. Personen vill att jag ger mer pengar. För mig och kanske även för andra aktiva medlemmar som lägger mycket ideell tid och engagemang i lokala kretsar känns det en aning hånfullt att personer som saknar bakgrund i föreningen/folkrörelsen ska ringa oss och staka sig fram genom ett manus i syfte att samla in pengar. Tror ni verkligen att det är ett taktiskt tillvägagångssätt för att dra in mer pengar till kassan? Jag tycker att ni borde ompröva beslutet. Få människor uppskattar nämligen att bli uppringda av callcenters, både aktiva och passiva medlemmar kan tappa lusten och rikta sitt stöd och engagemang åt annat håll. Föreningen kan förlora sina medlemmar.

Kommentarer

  • Hej, tack för att du skrev så att vi kan reda ut ditt klagomål. Kommunikatören som du talade med är anställd av oss och arbetar på vår egen telemarketingavdelning. Alla som söker arbete hos oss brinner för natur- och miljöfrågor och många av våra kommunikatörer studerar just våra frågor på högskolor och universitet på sidan av. De får utbildning av både våra sakkunniga och av våra säljledare innan de ringer sina första samtal. Många kommunikatörer är även aktiva och engagerade i sina kretsar och i olika nätverk. Så något hån mot er aktiva är det inte frågan om. Att personen läste innantill kan bero på att personen var nyanställd och behövde ett manus vid sina första samtal. Efter att ha arbetat en kväll eller två så vet man oftast hur man själv vill lägga upp sitt samtal. Och man måste få vara nybörjare på en ny arbetsplats. Och ja, att ringa upp våra medlemmar och tacka för engagemang och gåvor känns viktigt.
    Hoppas att du fått en positivare syn på våra fantastiska kommunikatörer som gör så att vi kan fortsätta att nå våra gemensamma mål.

    Marie-Louise Berzén
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.